DODATOK č. 2
k Usmerneniu č. 22 zo dňa 23. 10. 2020,
zmenenému a doplnenému Dodatkom č. 1 zo dňa 28. 10. 2020 Aktualizované opatrenia TUZVO prijaté v rámci vyhláseného núdzového stavu na celom území SR v súvislosti s ochorením COVID-19
Článok I. Úvodné ustanovenia
Vychádzajúc z aktuálnej epidemiologickej situácie v Slovenskej republike a Uznesenia vlády SR č. 704/2020 zo dňa 04. 11. 2020, ktoré obsahuje návrh na ďalšie rozšírenie opatrení v rámci vyhláseného núdzového stavu podľa čl. 5 ústavného zákona č. 227/2002 Z. z. o bezpečnosti štátu v čase vojny, vojnového stavu, výnimočného stavu a núdzového stavu v znení neskorších predpisov, vyhláseného uznesením vlády Slovenskej republiky č. 587 z 30. septembra 2020, Operatívna pracovná skupina Krízového štábu Technickej univerzity vo Zvolene (ďalej len „OPS KŠ TUZVO“) na svojom rokovaní dňa 06. 11. 2020 vyhodnotila opatrenia prijaté na TUZVO formou Usmernenia č. 22 zo dňa 23. 10. 2020 zmeneného a doplneného Dodatkom č. 1 zo dňa 28. 10. 2020 (ďalej len „Usmernenie č. 22 v znení Dodatku č. 1“), a vzhľadom na súčasný vývoj situácie, realizáciu druhého kola testovania na ochorenie COVID-19 v okresoch definovaných v Uznesení vlády SR č. 704/2020, vrátane okresu Zvolen a dostupnosť dvoch odporúčaných metód testovania, rozhodla o zmene a doplnení niektorých opatrení tak, ako sa uvádza v nasledovnom článku II.
Článok II. Zmeny a doplnky
V Usmernení č. 22 v znení Dodatku č. 1, sa v článku I. pod názvom „Zabezpečenie pedagogického procesu a prevádzky TUZVO“ za doterajší bod 11. vkladajú nové body č. 12. až 20. v nasledovnom znení:
12. OPS KŠ TUZVO vzhľadom na závery rokovania a obsah Uznesenia vlády SR č. 704/2020 odporúča zamestnancom TUZVO zúčastniť sa v termíne od 07. 11. 2020 do 08. 11. 2020 druhého kola plošného testovania na ochorenie COVID-19, pri ktorom nerozhoduje miesto trvalého bydliska zamestnanca, ale miesto, kde sa osoba zdržuje. Ak zamestnanec býva v tzv. zelenom okrese, no kvôli práci alebo iným povinnostiam potrebuje v termíne od 09. 11. 2020 do 14. 11. 2020 vycestovať do tzv. červených okresov, mal by absolvovať aj druhé kolo testovania. Rovnakú povinnosť má, keď chce vycestovať z tzv. červeného okresu do zeleného okresu.
13. Zamestnanci si však aj v tomto ďalšom období (t. j. od 07.11.2020) môžu zvoliť medzi dvomi odporúčanými metódami testovania na ochorenie COVID-19, t. j. metódou antigénových testov používanou v rámci plošného testovania alebo metódou PCR testov. Pri absolvovaní antigénového testu alebo PCR testu sa pri nástupe zamestnanca TUZVO do práce odo dňa 09. 11. 2020 vyžaduje, aby tento test nebol starší ako zo 07. 11. 2020.
14. Ak sa zamestnanec z akéhokoľvek dôvodu nezúčastní na druhom kole plošného testovania metódou antigénových testov, môže sa prihlásiť na PCR test u ľubovoľného oprávneného súkromného poskytovateľa tejto metódy testovania ako samoplatca. Výber súkromného laboratória vykonávajúceho PCR testovanie na ochorenie COVID-19, objednanie sa na termín testovania ako aj dopravu na testovanie si zabezpečuje každý zamestnanec individuálne.
15. Keďže testovanie metódou PCR je spoplatnené sumou cca 65 – 70 EUR, zamestnávateľ, t. j. Technická univerzita vo Zvolene, po predložení pokladničného dokladu preplatí 50 % z preukázaných nákladov len za jeden PCR test každému zamestnancovi TUZVO, ktorý absolvuje túto metódu testovania. Doklad o úhrade poplatku za PCR test ako podklad pre poukázanie príspevku zamestnávateľa predloží zamestnanec na Oddelenie riadenia ľudských zdrojov pani Anne Beňovej (Rektorát, kancelária č. B 323) najneskôr do 30. 11. 2020.
16. OPS KŠ TUZVO odporúča zamestnancom TUZVO nástup do zamestnania v termíne od 09. 11. 2020 len s negatívnym výsledkom testovania na ochorenie COVID-19, ktoré absolvujú niektorým zo spôsobov uvedených v bode 13. tohto Dodatku č. 2. V prípade, ak bude vydaná vyhláška hlavného hygienika SR, ktorou sa zamestnávateľom nariadi zakázať zamestnancom vstup na pracovisko bez preukázania sa negatívnym výsledkom testu vykonaným v období od 07. 11. 2020 do 14. 11. 2020, bude sa aj TUZVO riadiť touto vyhláškou.
17. Zamestnanci TUZVO pri nástupe do práce od 09. 11. 2020 opätovne zašlú v elektronickej forme Čestné vyhlásenie o negatívnom výsledku testovania na ochorenie COVID-19 na Oddelenie riadenia ľudských zdrojov pani Anne Beňovej na e-mail: korona [at] tuzvo.sk. V čestnom vyhlásení uvedú dátum testovania a typ testu.
18. V prípade neúčasti na druhom kole plošného testovania, ktoré prebehne v termíne od 07. 11. 2020 do 08. 11. 2020 z objektívnych alebo osobných dôvodov, sa zamestnancom TUZVO odporúča v dostatočnom časovom predstihu požiadať zamestnávateľa o schválenie práce na doma (home office). Pokiaľ to zamestnancovi charakter práce neumožňuje, má možnosť využiť inštitút dovolenky alebo neplateného voľna.
19. Inštitút „prekážka v práci“ bude aj v termíne od 09. 11. 2020 do 14. 11. 2020 možné uplatniť len v prípade tých zamestnancov TUZVO, ktorí sa prihlásia na testovanie na ochorenie COVID-19 metódou PCR a z objektívnych dôvodov, t. j. čakanie na testovanie alebo výsledok testu, nebudú môcť nastúpiť do práce. Rovnako však majú možnosť požiadať o schválenie práce na doma.
20. Študentom TUZVO, ktorí sú ubytovaní v Študentských domovoch TUZVO, sa odporúča zúčastniť sa aj druhého kola plošného testovania na ochorenie COVID-19, a to v ľubovoľnom odbernom mieste zriadenom na území mesta Zvolen a následne dodržiavať pokyny a nariadenia Vlády Slovenskej republiky a Regionálneho úradu verejného zdravotníctva. V prípade, ak bude vydaná vyhláška hlavného hygienika SR, ktorou sa prevádzkovateľom zariadení nariadi zakázať vstup do vnútorných a vonkajších priestorov ich prevádzok bez preukázania sa negatívnym výsledkom testu vykonaným v období od 07.11.2020 do 14.11.2020, budú sa aj Študentské domovy TUZVO riadiť touto vyhláškou.
Článok III. Záverečné ustanovenia
1. Ostatné body a články Usmernenia č. 22 v znení Dodatku č. 1 zostávajú naďalej v platnosti.
2. Tento Dodatok č. 2 bol prijatý Operatívnou pracovnou skupinou Krízového štábu TUZVO a zároveň schválený rektorom TUZVO na rokovaní dňa 06. 11. 2020 a týmto dňom nadobúda účinnosť.
Spracovali: doc. Ing. Andrea Majlingová, PhD., doc. Ing. Josef Drábek, CSc., JUDr. Danica Lukáčová, Mgr. Oľga Mikulová
Schválil: Dr. h. c. prof. Ing. Rudolf Kropil, PhD.