Pokyny k prevádzke TUZVO v zmysle ustanovení zákona NR SR č. 412/2021 Z. z.
v období od 22. 11. 2021 do odvolania
Vzhľadom na ustanovenia zákona NR SR č. 412/2021 Z. z., ktorý vstúpil do platnosti dňom 15. 11. 2021, a na aktuálnu epidemiologickú situáciu v okrese Zvolen (čierna farba), sa v období od 22. 11. 2021 do odvolania mení režim prevádzky TUZVO z režimu základ na režim OTP.
Z vyššie uvedeného zákona vyplýva zamestnávateľovi povinnosť dočasného podmieňovania vstupu na pracovisko príslušným dokladom o plnom zaočkovaní, testovaní alebo prekonaní ochorenia COVID-19.
To znamená, že do priestorov TUZVO (vrátane študentských domovov) budú mať povolený vstup len osoby plne zaočkované (ktoré disponujú digitálnym COVID preukazom EÚ o vakcinácii), testované alebo osoby, ktoré disponujú digitálnym COVID preukazom EÚ alebo potvrdením od obvodného lekára (nie SMS) o prekonaní ochorenia COVID-19 (upozorňujeme, že toto potvrdenie platí len po dobu maximálne 180 dní od obdržania pozitívneho výsledku testovania).
Bližšie informácie k prevádzke TUZVO a k testovaniu zamestnancov a študentov TUZVO v období od 22. 11. 2021 do odvolania budú predmetom nového usmernenia Krízového štábu TUZVO (KŠ TUZVO), v ktorom budú zohľadnené ustanovenia Vyhlášok Úradu verejného zdravotníctva Slovenskej republiky, ktoré predstavujú vykonávacie vyhlášky k vyššie uvedenému zákonu.
Z dôvodu automatizácie a teda zjednodušenia procesu kontroly dokladov si dovoľujeme požiadať zamestnancov, ktorí sú plne zaočkovaní a disponujú dokladom o poslednom očkovaní v elektronickej podobe (digitálny COVID preukaz EÚ o vakcinácii) a zamestnanci, ktorí disponujú digitálnym COVID preukazom EÚ o prekonaní alebo potvrdením od lekára o prekonaní ochorenia COVID-19, aby ho v elektronickej verzii zaslali na adresu (korona [at] tuzvo.sk) alebo kópiu tohto dokladu vhodili do urny na hlavnej vrátnici a to najneskôr v pondelok 22. 11. 2021.
Postup získania, resp. požiadania o digitálny COVID preukaz EÚ je prílohou tohto dokumentu.
Postup preukazovania sa negatívnym testom, ktorí je podmienkou pre povolenie vstupu na pracovisko pre zamestnancov a študentov TUZVO, ktorí nie sú plne zaočkovaní alebo neprekonali ochorenie COVID-19 v uplynulých max. 180 dňoch bude upresnený v avizovanom novom usmernení KŠ TUZVO.
Osoby, ktoré sa zo zdravotných dôvodov nemohli / nemôžu podrobiť očkovaniu alebo pravidelnému testovaniu na ochorenie COVID-19, predložia k nahliadnutiu potvrdenie od obvodného lekára o tejto skutočnosti na Oddelení riadenia ľudských zdrojov, konkrétne pani Anne Beňovej (hlavná budova TUZVO, miestnosť B323).
Zároveň upozorňujeme na skutočnosť, že na vstup do jednotlivých objektov TUZVO bude možné, z dôvodu zaistenia kontroly osôb vstupujúcich do priestorov TUZVO, od pondelka 22. 11. 2021 využiť len jeden, a to hlavný vchod. Ostatné vchody budú uzavreté až do odvolania.
Vzhľadom na aktuálnu epidemiologickú situáciu sa v období od 22. 11. 2021 do odvolania zamestnancom TUZVO, ktorým charakter ich práce podľa pracovnej zmluvy umožňuje vykonávať prácu z domu (Home Office), umožní využívanie tohto inštitútu práce. O udelenie povolenia zamestnanci požiadajú príslušného vedúceho pracoviska a dekana fakulty, resp. vedúceho zamestnanca organizačnej súčasti TUZVO. Výnimkou sú zamestnanci, ktorým bude nariadená fyzická prítomnosť na pracovisku z dôvodu zabezpečenia nevyhnutnej prevádzky TUZVO.
V období od 22. 11. 2021 do odvolania sa forma vzdelávania študentov I. a II. stupňa vysokoškolského štúdia vo všetkých študijných programoch poskytovaných na TUZVO v dennej i externej forme a III. stupňa vysokoškolského štúdia v externej forme nemení a zostáva výhradne dištančné (online) vzdelávanie. Výučba bude prebiehať v zmysle zverejnených harmonogramov výučby.
Stravovanie zamestnancov a študentov TUZVO v študentskej jedálni bude v období od 22. 11. 2021 do odvolania možné a zabezpečené výlučne formou odberu jedla do obedového (menu) boxu. Náklady za obedové boxy v tomto období bude znášať zamestnávateľ.
V období od 22. 11. 2021 do odvolania sa tiež zakazuje konzumácia jedál a nápojov v priestoroch bufetu Relax Átrium.
Spracovali:
doc. Ing. Andrea Majlingová, PhD., MSc., doc. Ing. Josef Drábek, CSc.
Schválil:
Dr. h. c. prof. Ing. Rudolf Kropil, PhD.
predseda KŠ TUZVO